ARS POETICA



TOLL TÜNDE - gyapjúkép-alkotó művész 
1969-ben     Jászberényben született.
1983-1987      Veres Pálné Gimnázium, Budapest 
1992-1996  Geotheanistische Studienstätte, Bildende Kunst und Pädagogik, Bécs
1995-1999  Michaelinstitut of Spatial Dynamics -Magyar Bothmer Képzés, Budapest 
2000-2003  Fordító munkák (német-magyar)
2002-2004  Kispesti Waldorf Iskola: szaktanár (bothmer-gimnasztika, német)
2004-2007  Helios Mozgás Akadémia, terápiás kurzus 
2008-2012  Művészet terápiával a gyapjú formálás folyamatában, mesekönyv illusztrációs munkák, mozgásterápia- látás és mozgássérült csoportokkal; mozgás és művészet terápia gyermek és felnőtt csoportokkal
2004-2015  Alkotó művészi munka (gyapjúkép), kiállítások Magyarországon és külföldön.

2003 őszén kísérletezni kezdett a gy­apjúval. Munkája fő mozgatórugói: Hogyan használható fel a gyapjú melegsége vizuális élményként? Hogyan sokszorozza meg az alkotó dinamikáját a gyapjú önmagában is gyógyító ereje? 


ARS POETICA

Az egyik ember természete szerint mozgalmas témát kíván a másik nyugalmat,
egyszer inkább formát, máskor áttetszőséget. Ez a folyamatos áramlás vagy élet ritmus engem is arra ösztönöz, hogy 
az anyagot, amivel dolgozom, mozgásban tartsam, hisz ez az alapja az egymással és a világgal való találkozásnak. A formák elszigetelnek, a színek oldanak bennünket.
A kettő között van a mozgás területe. A színek mozdulatokban és az egymással való találkozásokban szövődnek lélegző formákká.
A különböző színek mást-mást mozgatnak meg minden egyes ember lelkében. A csoda az, hogy kiben milyen jelentőséggel bír egy-egy szín vagy szín párosítás. 
A gyapjú, ha hagyom őt víz, szappan és gyúrás nélkül szabadon mozogni, erő helyett csak lendülettel formálni, akkor a girbe-gurba kuszaságból fény és szín- tér születik, melyben tovalendülhet, eloldódhat és meg is fogódzhat a lélek.
A gyermekre ható művészet – legyen az szó, zene, kép vagy mozgás – az egymással való lelki, szociális és szellemi párbeszéd kialakításában segít. Persze nem könnyű ezt nyomon követni. Egy alkotás hatása talán csak évek múlva kap jelentőséget, Olyan „találkozás” ez, ami lehetőséget nyújt arra, hogy az ember a saját sors-mozdulását, a „honnan”-t és „hová”-t megsejtse, tudatába kerüljön életfeladatának. Ha beépül mindennapjainkba, ha hagyjuk hatni, akkor utat mutat nekünk.


TECHNIKA

Sokféle gyapjút ,vadselymet, len és bambusz szálat is használok a képeimhez. Vannak durván kártolt és egészen finom mesegyapjak, készen vásárolt színek és saját festések.
A gyapjú mindig szálirányból téphető a legkönnyebben. Többnyire finom rétegeket helyezek egymás fölé áttetsző vékonyságban. Többször kell préselnem a képet, ahhoz, hogy újra és újra tovább építhessem, mivel az anyaggal szárazon dolgozom Préselt falapon dolgozom, ami a kép hátlapja lesz és egyben munkafelületként is szolgál. Többnyire fehér lapot helyezek rá, hogy a színek alakulásában ne zavarjon a barna háttér. Ez kicsit csúszós, de a gyerekek számára helyettesíthető nagyon vékony fehér filclappal is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése