

1983-1987 Veres Pálné Gimnázium, Budapest
1992-1996 Geotheanistische Studienstätte, Bildende Kunst und
Pädagogik, Bécs
1995-1999 Michaelinstitut of Spatial Dynamics -Magyar Bothmer Képzés, Budapest
1995-1999 Michaelinstitut of Spatial Dynamics -Magyar Bothmer Képzés, Budapest
2000-2003 Fordító munkák (német-magyar)
2002-2004 Kispesti Waldorf Iskola: szaktanár (bothmer-gimnasztika,
német)
2004-2007 Helios Mozgás Akadémia, terápiás kurzus
2004-2007 Helios Mozgás Akadémia, terápiás kurzus
2008-2012 Művészet terápiával a gyapjú formálás
folyamatában, mesekönyv illusztrációs munkák, mozgásterápia- látás és
mozgássérült csoportokkal; mozgás és művészet terápia gyermek és felnőtt
csoportokkal
2004-2015 Alkotó művészi munka (gyapjúkép), kiállítások Magyarországon és külföldön.
2003 őszén kísérletezni kezdett a gyapjúval. Munkája fő mozgatórugói: Hogyan használható fel a gyapjú melegsége vizuális élményként? Hogyan sokszorozza meg az alkotó dinamikáját a gyapjú önmagában is gyógyító ereje?
2004-2015 Alkotó művészi munka (gyapjúkép), kiállítások Magyarországon és külföldön.
2003 őszén kísérletezni kezdett a gyapjúval. Munkája fő mozgatórugói: Hogyan használható fel a gyapjú melegsége vizuális élményként? Hogyan sokszorozza meg az alkotó dinamikáját a gyapjú önmagában is gyógyító ereje?
ARS POETICA
Az egyik ember természete szerint mozgalmas témát kíván a másik nyugalmat,
egyszer inkább formát, máskor áttetszőséget. Ez a folyamatos áramlás vagy élet ritmus engem is arra ösztönöz, hogy az anyagot, amivel dolgozom, mozgásban tartsam, hisz ez az alapja az egymással és a világgal való találkozásnak. A formák elszigetelnek, a színek oldanak bennünket.
A kettő között van a mozgás területe. A színek mozdulatokban és az egymással való találkozásokban szövődnek lélegző formákká.
A különböző színek mást-mást mozgatnak meg minden egyes ember lelkében. A csoda az, hogy kiben milyen jelentőséggel bír egy-egy szín vagy szín párosítás. A gyapjú, ha hagyom őt víz, szappan és gyúrás nélkül szabadon mozogni, erő helyett csak lendülettel formálni, akkor a girbe-gurba kuszaságból fény és szín- tér születik, melyben tovalendülhet, eloldódhat és meg is fogódzhat a lélek.
egyszer inkább formát, máskor áttetszőséget. Ez a folyamatos áramlás vagy élet ritmus engem is arra ösztönöz, hogy az anyagot, amivel dolgozom, mozgásban tartsam, hisz ez az alapja az egymással és a világgal való találkozásnak. A formák elszigetelnek, a színek oldanak bennünket.
A kettő között van a mozgás területe. A színek mozdulatokban és az egymással való találkozásokban szövődnek lélegző formákká.
A különböző színek mást-mást mozgatnak meg minden egyes ember lelkében. A csoda az, hogy kiben milyen jelentőséggel bír egy-egy szín vagy szín párosítás. A gyapjú, ha hagyom őt víz, szappan és gyúrás nélkül szabadon mozogni, erő helyett csak lendülettel formálni, akkor a girbe-gurba kuszaságból fény és szín- tér születik, melyben tovalendülhet, eloldódhat és meg is fogódzhat a lélek.
A gyermekre ható művészet – legyen az szó, zene, kép vagy mozgás – az
egymással való lelki, szociális és szellemi párbeszéd kialakításában segít. Persze
nem könnyű ezt nyomon követni. Egy alkotás hatása talán csak évek múlva kap
jelentőséget, Olyan „találkozás” ez, ami lehetőséget nyújt arra, hogy az ember
a saját sors-mozdulását, a „honnan”-t és „hová”-t megsejtse, tudatába
kerüljön életfeladatának. Ha beépül mindennapjainkba, ha hagyjuk hatni, akkor
utat mutat nekünk.
TECHNIKA
Sokféle gyapjút ,vadselymet, len és bambusz szálat is használok a
képeimhez. Vannak durván kártolt és egészen finom mesegyapjak, készen vásárolt
színek és saját festések.
A gyapjú mindig szálirányból téphető a legkönnyebben. Többnyire finom
rétegeket helyezek egymás fölé áttetsző vékonyságban. Többször kell préselnem a
képet, ahhoz, hogy újra és újra tovább építhessem, mivel az anyaggal szárazon
dolgozom Préselt falapon dolgozom, ami a kép hátlapja lesz és egyben
munkafelületként is szolgál. Többnyire fehér lapot helyezek rá, hogy a színek
alakulásában ne zavarjon a barna háttér. Ez kicsit csúszós, de a gyerekek
számára helyettesíthető nagyon vékony fehér filclappal is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése